Wednesday, September 19, 2007

Fake but accurate?

Dan Rather is seeing dollar signs.

Former CBS news anchor Dan Rather filed a $70 million lawsuit Wednesday against the network, former corporate parent Viacom Inc., and three of his former bosses.

Rather's complaint stems from "CBS' intentional mishandling" of the aftermath of a discredited story about President George W. Bush's time in the Texas Air National Guard.

Rather is seeking $20 million in compensatory damages and $50 million in punitive damages.
The chump forgot that the only reason it became an issue is because he pushed it personally. You can't sue for being fired if your termination was a direct result of your own actions.

Intentional mishandling my foot. That sounds suspiciously similar to "vast right-wing conspiracy".

2 comments:

Anonymous said...

Right, because we all know that those pesky newscasters can just report any old thing they feel. All they have to do is tell the directors, producers, cameramen, research team, management, network executives, and advertisers that they don't like George Bush and they will all say, "Oh ok, go ahead and push your personal agenda!"

k2aggie07 said...

You can't just exonerate Dan Rather as some newscaster. Not only was he in on the story from the beginning -- as a journalist -- he stood up for his work during the accusations.

Rather lied on air in the initial report about what the handwriting expert concluded -- an expert he himself interviewed two days before. Rather's narration throughout the segment was riddled with inaccurate statements. Later, Rather appeared on CNN (not some "research team" or anonymous "management" person) to say "I know that this story is true. I believe that the witnesses and the documents are authentic. We wouldn't have gone to air if they would not have been."

The story was his baby from the get-go.

Incidentally, his co-conspirator through-naiivite and producer Mary Mapes was outright fired while several "network executives" resigned.

Nice try though.